maandag 9 augustus 2010

Dat heet forme, zeker ???

Ze hebben mij dit weekend niet teleurgesteld, mijn jonge duiven. Zoals ik een week of drie geleden al zag , kwam er meer en meer lijn in de thuiskomst van de vluchten... met 's morgens een nieuwe verzorger op het kot duurde het wel even voor wij -zowel de duiven als mijn vrouw en ik - het juiste ritme te pakken hadden. En zoals het nu loopt krijgen we 't onder ons tweetjes ook wel "gerund" . We proberen ook stillaan onze Nick wat in te schakelen en na 't seizoen proberen we ons helemaal te organiseren zodat ook de wintermaanden en het volgende seizoen vlot kan doorgekomen worden.
Terug naar het spel van uit Pithiviers !!! Mijn 1ste getekende 799 - de enige duivin die ik mee had en zus van mijne "Bleke", de beste van mijn weduwnaars en zoon van de "Gaspercic- liet nogmaals haar klasse zien.......samen met den 837 - zoon van mijne "Ludo" en "Ivette" (Ivo Luyten) zat ze al op 't dak toen mijn vader arriveerde om te komen letten. Even later was ook mijnen 2de getekende, "Popol" (zoon van de enige achtergebleven weduwnaar "Pol"-ras Paul Van den Brande- en van de nestzus van den"Bleke") present om een ereserie te winnen.
Uiteindelijk haalden we een 7/9 en met daarbovenop 's zondag nog een 2/3 van Soisson, kan ik wel zeggen dat mijn piepers mijn verwachtingen goed hebben ingelost.
Meer en meer lijkt het er op dat ik het verder zal gaan proberen met 2 lijnen: de afstammelingen van mijne "Ludo" en die van "den Oude Gaspercic" -nog maar van 2005- en die van zijn zoon "de Gaspercic"-2007- gekoppeld met "Spikkel" -ras Ivo Luyten/Gust Van den Eynde (Theo Vermerckt).
"De Gaspercic" komt van Genkenaar Hubert Gaspercic via mijne nonkel Jos (in Genk noemen ze hem Achille!). Kijk maar eens naar de uitslagen op Pipa -Limburg - Nijverheidsduif Genk, en ge zult zien dat die man het niet onaardig doet, daar in de mijnstreek.
Met volgende week de , voor mijn hok vermoedelijk, laatste wedstrijddag op het programma, kan ik alleen maar dromen van een herhaling. We gaan in ieder geval niks aan 't toeval overlaten, en proberen om de verzorging weer stipt te laten verlopen....baat het niet, het schaadt ook niet !!!

Geen opmerkingen: