donderdag 5 augustus 2010

Amsterdam....we komen er aan !!!

Zoals ondertussen iedereen wel weet, gaan we op dinsdag 17 augustus naar Amsterdam : graag inschrijven tot en met 10 augustus.Zaterdag ben ik niet aanwezig in 't duivenlokaal wegens de Gouden Bruiloft van mijn buren. Als 't enigzins lukt, kom ik wel naar daar op zondag als de duiven thuis zijn. Men mag natuurlijk ook altijd bij ons thuis komen inschrijven....Vennekensstraat 14 ... mijn telefoonnummers : 016 / 69 57 29 of 0494 / 621039.

Vanavond is mijnen 805/10 terug thuisgekomen: hij was achtergebleven op zijnen 2de Momignies op woensdag 9 juni. Op 11 juni kreeg ik een 1ste melding uit Namen dat hij daar was opgevangen. Na een weekje verzorging werd hij terug vanuit Momignies gelost en 2 dagen later zat hij terug in Namen. Ik liet de opvanger weten dat hij de duif mocht houden als hij wou, en nu bijna 2 maanden later komt "de zoon van de Ludo" hier terug aan zonder chip en zonder telefoonringetje. Ik ben benieuwd of ik hem terug op 't juiste spoor krijg !

Nu zaterdag is 't weer Pithiviers en mijn verwachtingen zijn hoog gespannen...afwachten maar...zal de 799 bevestigen ? Gaat de 790 weer blijven vliegen of komt hij wat sneller beneden nu hij alleen voor zijn jong moet zorgen ? Voor wat zal de 796 naar huis komen ? Voor zijn groot jong of voor zijn opnieuw broedende duivin ? Of voor zijne woonbak die ik al een meter groot heb gemaakt ? Misschien verrast de 837 of den 834, allebei met een jong van 8 à 9 dagen... . Den 836 zijn duivin moet tegen 't inkorven terug leggen : goede positie ? Afwachten maar... . Ik hoop dat ze op tijd vliegen want...Gouden Bruiloft, hé !!!!

Geen opmerkingen: