woensdag 4 juni 2008

Come-back van Alfons Helsen !!!!

Een paar dagen later dan gewoonlijk, maar hier zijn we toch weer. Maandagavond was het al laat voor we de uitslag hadden en dinsdagavond en ook vandaag - tot over 10 minuten - kreeg ik mijn eigen Blog niet meer open (vandaar die mail naar de abbonées !).Net nu we de come-back van Alfons Helsen (foto uit de oude doos !!)of ,zoals ge wilt ,het debuut van de Wim en Hortense moeten wereldkundig maken, laat de informatica me in de steek.
Van een schitterende start gesproken.....tegen 2769 jongen de 1ste prijs winnen, het is niet iedereen gegeven. De duivin die dit presteerde (6280017) is naar het schijnt al verduisterd van bij de geboorte: vader-en moederduif hadden hun nest gemaakt achter een gordijn dat eigenlijk diende om een bak af te schermen of zoiets... . Zondag nieuwe afspraak !!



Daar de duiven pas op maandag gelost werden telt de uitslag niet mee voor de kampioenschappen.Wat betreft De Snelheidsmarathon zou ik willen een uitzondering maken. Omdat alle ingekorfde oude en jaarse duiven op Quievrain ook effectief hebben deelgenomen aan de wedstrijd op maandag, zie ik geen enkele reden om deze niet als wedstrijddag voor ons criterium te laten meetellen. Aan de leiding gaat dan Hok Laeremans met 2 punten ,op de voet gevolgd door de 2 Paul'en: Van der Auwera en Van den Brande.


Prijzenpakkers bij de jongen zijn Roger Braes (10,20,59,....10/22) ,Verduyckt-Van Duvel(10/16) , Paul Van den Brande (6/11) en ook Van Bael-Schroeven 2/3.
Op eigen hok was het niet veel soeps... hopelijk de volgende weken wat beter want anders wordt het DUIVENSOEP !!

Dirk

Geen opmerkingen: