zondag 25 mei 2008

Waar vliegen onze duiven ?

Zien we in Houtvenne niet goed ,hebben we allemaal slechte duiven of zitten de de duiven hier niet ? Feit is dat wanneer wij duiven zien vliegen, er op een ander al heel wat over de antenne zijn gelopen.Wanneer enkel de eerste 2 duiven ,van ongeveer 40 in mijn buurt, recht komen, en al de anderen in Holland lijken gelost , dan kunnen we daar moeilijk tevreden over zijn. De liefhebbers uit Ramsel hebben denkelijk nog meer reden tot klagen. Op een sterk spelende wereldkampioen William Luyten na, is daar ook niets om over naar huis te schrijven.

Meer en meer raak ik overtuigd van mijn gelijk: op termijn worden de wedstrijden op de snelheid ,voor de mensen die niet in de rij wonen, een strijd met ongelijke wapens. Diegenen die het met eigen ogen willen zien, moeten op een zondagmorgen maar eens komen letten in Houtvenne of Ramsel. Wij kunnen beter een antenne aan de achterkant van 't kot leggen... .



Het gratis duiveneten is deze week gewonnen door Ludo Verrycken met de eerste 1°getekende, en door Maurice Vleminx met de laatste 1° getekende, respectievelijk op een 95ste en 104de plaats.(Mochten er hieromtrent fouten in mijn berichtgeving zitten, laat het me zo snel mogelijk weten a.u.b.)


Wat betreft De Snelheidsmarathon die volgende week start. Ik zou willen voorstellen om de kalender wat aan te passen en volgende week zowel de wedstrijd met de oude als die met de jaarlingen te laten meetellen. De week daarop doen we dan het zelfde op Noyon. Mijn vrees is dat er anders op den duur geen oude en jaarse duiven meer zullen zijn.Tegen volgend seizoen gaan we proberen om dit alles wat beter op punt te zetten.

Deze week heb ik een jonge duif opgehaald in Lummen bij een zekere, voor mij onbekende, Tony Martens. Blijkt dat die man vorig jaar algemeen kampioen was van Cureghem Centre en er meerdere titels heeft gewonnen.Klasse van zo'n groot kampioen om ook aangevlogen jongen van de mindere goden toch aan te melden.

Tot volgende week !

Dirk

P.S. De Houtvense Fondclub is ONLINE . www.houtvensefondclub.be

Geen opmerkingen: