dinsdag 10 juni 2008

Alle duiven thuis...???

Hopelijk zijn bij iedereen alle duiven thuis geraakt dit weekend.Heel raar, maar het is opvallend welke verschillen er zijn van hok tot hok. Op sommige hokken zijn de verliezen nihil of heel beperkt, bij anderen zijn er tot 30 % lege plaatsen. Op eigen hok waren er zondagavond nog 3 tekort: 2 jongen van Noyon en mijn favoriete duivin,de 76, van Chateauroux. Wat betreft mijn experiment om met mijn 2 duvinnen wat verder te spelen kan ik niet echt van een succes spreken. De zware Dourdan van enkele weken geleden lukte nog wel, maar Bourges en Chateauroux lijken voorlopig "een brug te ver" te zijn. De 77 kwam een half uur te laat-"niks voor gedaan "volgens letter Paul Van den Brande (ze kwam inderdaad heel fris thuis)- en de 76 is pas vandaag,dinsdag, thuis gekomen.Als die 2 goed herstellen, dan wordt Limoges-Yearlings hun volgende opdracht.


Over mijn jonge duiven ben ik redelijk tevreden.Op Quievrain staat mijne Francis op plaatst 203 van 2183 jongen terwijl hij toch wel enkele minuten verkl... heeft op het dak.Die duif had bij meerdere melkers waarschijnlijk al lang doodgeweest.Halfwege maart heb ik hem in Kontich gaan terughalen bij André Francis -vandaar-,na zijn eerste opleervlucht uit Halle op zaterdagmorgen naar Koninkshooikt gereden om hem op te halen en een week later van Halle pas 's avonds om 7 uur thuisgekomen,lukt het hem dan om 2 x prijs te vliegen op Quievrain.'t Wordt misschien nog ne goeie....
Heb ik op Quievrain maar 2 van mijn 7 duiven op tijd, dan mag ik met 4/8 op Noyon zeker niet klagen.Met een 37ste en een 40ste prijs van 885 piepers, raak ik eindelijk nog eens op het eerste blad.
In onze vereniging deze week 2 uitblinkers:Ludo Verrycken met 7/7 op Quievrain en 5/6 van Noyon speelt bijna aan 100 % terwijl Roger Braes tegen 885 duiven uitpakt met 2,4,6,47,51,63,64,68.... of 10/21: proficiat Roger !!!!
Het gratis duiveneten is dit weekend op Quievrain voor Paul Van den Brande (51) en Hok Laeremans (503) en op Noyon voor Roger Braes (6) en Ludo Verrycken (161).(indien niet juist, laat me iets weten a.u.b.)



Geen opmerkingen: