zondag 6 april 2008

We zijn vertrokken....

Waren er vorige week 3 melkers die het voorspelde slechte weer trotseerden, dan kwamen we nu met 5 kandidaten aan de start. Van de liefhebbers van vorige week bleef enkel Paul Van den Brande over.
Op ons eigen hok zijn we ook van start gegaan.Vorige woensdag van de opleervlucht uit Halle waren ze niet te best naar huis gekomen en daarom besloot ik om enkel diegenen die me echt in orde leken - voor zover ik dat al kan zien - mee te geven. Drie duiven kregen nog een extra week rust.De Vechter was woensdag heel laat thuis gekomen,den Hans (zoon van mijne Ludo) krijg ik niet goed zoals ik hem graag wil en de Bijter is een late duif van vorig jaar waar ik een beetje geduld mee heb.

Omdat ik dit weekend moest werken en omdat mijne gebuur/verzorger Marcel een ziekenbriefje binnen bracht , kreeg mijn echtgenote Gerrie de volle verantwoordelijkheid in handen om bij de thuiskomst van de duiven alles in goede banen te leiden. 't Is wel straf dat ik anders nooit geen "letters" over mijne gazon krijg, maar nu er een duivenmelkster de honneurs moet waarnemen er wel supporters komen opdagen...... (bedankt voor de hulp ,hé, Jef en Eric en Paul !!!)


Met 3 prijzen op 6 gezette duiven mag ik van een redelijk geslaagd openingsweekend spreken. Voor de prijzen zorgden de Bokser,de Ludo en de Meeuw. Missers waren er voor de James (07), de Rambo en mijne Gaspercic (nog familie van de doelman van Westerlo).

Tandem Verduyckt-Van Duvel waren in ons lokaal de blikvangers met 1/2 bij de oude duiven en met een 5/5 (waarvan 4 per tiental) bij de jaarlingen. Een prachtuitslag !!!
Ook Paul Van den Brande bewees beter te kunnen dan vorige week: 3/5 bij de oude en 3/6 bij de jaarse duiven.

Voor volgend weekend blijkt Noyon al afgelast te zijn,dus verwachten we een pak duiven aan de start voor Quievrain.....uitstellen heeft geen zin meer want per 1 mei (over een kleine 4 weken) mogen er al jonge duiven in de korven.
Om te proberen toch nog wat oude en jaarse duiven aan de start te blijven houden, starten we met een nieuwe gratis minicompetitie voor onze leden: De Snelheidsmarathon van De Snelle Vlucht.
Twee vluchten met oude en jaarlingen en vier vluchten met jongen,afwisselend Quievrain en Noyon zullen ons aan een marathonkampioen helpen. Er hebben zich al enkele sponsors gemeld maar wie er nog ééntje weet warm te maken, altijd welkom.... .
Tegen volgend weekend proberen we alles op papier te hebben zodat iedereen op tijd kan worden ingelicht.
Dirk

Geen opmerkingen: