maandag 28 april 2008

Roger Braes blijft kopprijzen pakken !

Na een 1ste prijs van 1391 jaarduiven op Quievrain, een 2de van 790 jaarlingen op Noyon ,pakt Roger nu weer 2 vroege duiven op Noyon. Bij de oude een 6de plaats van 749 en bij de 1197 jaarse opnieuw een 2de stek. Met bovendien een 6/9 bij de oude en een 8/15 bij de jaarduiven,zal Roger zeker niet ontevreden zijn : dat belooft voor het openingweekend van de halve fond !
Een andere prima uitslag vinden we bij Edwin Verstappen. Beginnende met een 13de plaats (1ste getekende) scoort hij een 12/18 waarmee ook hij aantoont klaar te zijn om met de besten te wedijveren op Melun en verdere vluchten.
Paul Van der Auwera & Zn. met 4/4 en wederom een sterk spelende Jos Baeten met 8/12 mogen zeker niet klagen en blijven goed bezig.
Over de wedstrijd uit Quievrain kunnen we ook weer kort zijn: met bij de oude duiven een 66ste plaats (Paul Van den Brande) en bij de jaarduiven een 42ste (Paul Van der Auwera & Zn.) kunnen we niet echt van vroege prijzen spreken. Wijzelf mogen met een 4/5 zeker tevreden zijn al blijven vroege prijzen uit. Het is wachten op de superform, als die al wil komen... .

Soms vragen we ons wel eens af hoe ervaren duiven toch achterblijven van een snelheidvlucht. Wel, gisteren was ik er bijna 2 in ene keer kwijt. Mijn eerste duif uit Quievrain (de Vechter) en mijn laatste duif (de 77) uit Noyon, zijn beide gehavend uit de strijd gekomen: allebei waarschijnlijk tegen een draad gevlogen. Valt het op het eerste zicht voor de Vechter allemaal nogal mee - hij heeft vanmorgen gewoon meegetraind - dan is "de 77" er erger aan toe. Zij is één van de twee jaarse duivinnen waarmee ik eens op de halve fondvluchten wou meespelen. Het is echter vooral de andere van het tweetal, "de 76" (geen zus) die mijn hoop meedraagt. Zij won vorig jaar 9 prijzen uit Noyon en Arlon, waarvan 6 prijzen per 10-tal. Ik twijfel nog of ik ze volgend weekend nog eerst een 2de Noyon laat vliegen of ze direct een Melun onder de vleugels geef.
We kijken alvast uit naar die eerste wedstrijd al was het maar om te zien of debutant Eric Van den Brande er in slaagt om gevestigde waarden zoals Louis Brabants,Roger Braes en andere Jef Opdebeeck'en het vuur aan de schenen te leggen.

Dirk

Geen opmerkingen: