dinsdag 13 mei 2014

Eén zwaluw maakt de lente niet...!

't Kon beter , 't kon slechter....met 5/13 is er heel wat vooruitgang op ons eigen hok en vooral dan de oude duiven met 3/4 hebben zich herpakt...den dikke James vliegt per 10 en ook de Pico en den Twister staan vóór of in de buurt van de helft van den uitslag. De jaarduiven is een ander verhaal. Alleen de Lode lijkt te bevestigen alhoewel ook den Eddewin weer prijs vliegt....de zomerjongen van vorig jaar lijken de beste jaarlingen te zijn (worden). Zoals ik op voorhand aankondigde zal de keef voor Souppes-sur-Loing vrijdag een stuk korter zijn...de "verdoemden" zal ik mee naar Soissons geven zo dat ze in de waggel blijven en zodat ook op het hok zelf niet teveel verandering te bespeuren valt.
Ander weer , andere duiven....toch zijn het daarom geen andere hokken. Aan de top van de uitslagen vinden we toch weer veel dezelfde namen terug, alleen dikwijls niet met de vroegste getekenden....een brede kern zouden ze in 't voetbal zeggen.
Ere wie ere toekomt....de Rik (Rini) Geerts had de snelste van de 1695 duiven in Hafo Kempen en als ik goed gekeken heb ook de  snelste Souppes-duif (wat een woordspeling, hé) van de provincie. Zaterdag op Soissons was 't trouwens ook al prijs......de palm gewonnen bij de oude duiven ! Van een superweekend gesproken. Proficiat, Rik  !!!

Vrijdag begint het tweede deel van het duivenseizoen....de jonge duiven mogen gaan tonen wat ze in hun mars hebben. De laatste weken was het weder niet al te goed maar toch hoor ik links en rechts dat de youngsters al gedragen zijn :"tot aan de wip geweest" of  "..ik ben al tot in Leuven..." ... .  Misschien begin ik vandaag ook nog....als ze thuis zijn...om 10u 15 gelost en nog minder dan de helft terug om 11u45... .

Nu zaterdag voor De Allrounder : Souppes-sur-Loing voor Oude Duiven.




Geen opmerkingen: