woensdag 27 april 2011

Adeno ???

Vorige week waren mijn jongen nog prima in orde en vlogen ze als een (rijdende) trein. Zondagavond ging echter de alarmbel: bij het fluitsignaal na hun oefenstonde kwam er geen enkele van de 38 stuks naar binnen....een paar treuzelaars waren er nog al wel eens bij maar alle 38...... !!!
Maandagmorgen was het mest inderdaad niet meer zoals het altijd al geweest was....hier en daar wat groen en slijmerig......adeno ???  Even twijfelde ik of ik ze wel zou uitlaten, maar ik besloot dan om ze toch maar - en voor het eerst voor de middag - te laten vliegen. Adeno of het vroegere lossingsuur...de oorzaak weet ik niet, maar 's avonds nog 6 jongen te kort !
Ook gisteren en vandaag heb ik de overgebleven 32 duiven laten vliegen en alhoewel het mest echt niet goed is, trekken ze weg en flikkeren ze in de lucht als ze thuiskomen.......afwachten of dat zo blijft.
Eentje van de achterblijvers (066) - gekwetst aan de vleugel - ben ik gaan ophalen in Kontich bij de schoonzoon van André Francis. De vorige duif die mij vanuit Kontich werd aangemeld was mijne Francis 6280073-08 (genoemd naar André) en die vloog daarna 9 maal per 10-tal !  Laat de geschiedenis zich voor mijn part maar herhalen !!!

Niet vergeten : 
ZONDAG 1 MEI : JAARLINGEN SOISSONS voor DE ALLROUNDER

Geen opmerkingen: