donderdag 21 mei 2009

Fons Van der Veken BIS !

Enkele weken geleden slaagde Hok Laeremans er in om 2 weken na elkaar de ereprijs te winnen. Straffe gasten! Bijna niet te doen,dachten we toen. Wel Fons Van der Veken heeft ons de voorbije 2 weken laten zien dat een goeie duif met de forme van de grote dagen daar wel degelijk toe in staat is.
Ook René Bellens gaat 2 weken na elkaar met de overwinning lopen . Vorige week in het Kempisch Verbond, nu bij ons in het Neteverbond. Zoals ik vorige week al zei: We zijn goe bezig op de Varkensmarkt !
Nu we met de jonge duiven beginnen,of al bezig zijn - de Jef heeft zelfs al ne zak duiveneten gewonnen- zal het vitessespel met de oude en jaarse duiven al snel helemaal gedaan zijn. Op eigen hok gaan we dan ook definitief voor het halve fondspel kiezen, al is het voorlopig geen al te groot succes. Zaterdag gaan ook mijn 4 duivinnen mee en die moeten proberen om het prijzenpercentage wat op te krikken.Vooral mijn jaarlingen hebben het tot nu toe laten afweten al lijkt "de Francis" zich stillaan te herpakken.Mijn oude weduwnaars, 4 stuks, vliegen tot nu toe aan 47 % prijs wat ik gezien hun capaciteiten nog zo slecht niet vind.
Niet vergeten: zaterdag 2de wedstrijd voor "Het Pithivierscriterium" : JAARLINGEN !

Geen opmerkingen: