vrijdag 1 mei 2009

Dringend foto's maken !!!

Ik moet heel dringend nieuwe foto's maken van onze liefhebbers. De mannen van Hok Laeremans moeten zaterdag of zondag hun beste kostuum maar aandoen voor een nieuw portret : ik kan bij de volgende overwinning(en) toch weer niet dezelfde foto's gebruiken.
En ook onze nieuwere leden moeten nog op de gevoelige plaat....nu moeten we de zege melden van Staf Van Gemert en we kunnen er geen gezicht bij plakken !


Van vorig weekend was het natuurlijk vooral de 2de ereprijs van het seizoen voor Hok Laeremans , wat ons het meeste bij bleef. Met een 5/9 tegen 608 jaarlingen van uit Soissons scoren ze daarenboven tegen meer dan 50%. Ook Ludo Verrycken met 4/5 is weer bij de uitblinkers. De verrassing kwam echter van ons opperhoofd, de Jef, met een 6de (eerste getekende !!!) en een 16de plaats. Komt dit weekend de bevestiging ???
Ook Louis Brabants met 5/10 en 7/16 tegen 464 oude duiven, komt stillaan op dreef...op Pithiviers terug top ?
Op Momignies is Ludo Verrycken (weer hij ) onze vaandeldrager met 6,15,16 en 34 of 4/7 tegen 272 jaarlingen. Maar op de uitslag van zondag zien we ook al dat René Bellens en Staf Van Gemert goed op dreef zijn....en inderdaad... op de dag van Het Feest van de Arbeid wint de Staf de ereprijs bij de jaarduiven en pakt René sterk uit met een 9 op 17 over beide categorieën.
Op eigen hok loopt het voorlopig toch niet helemaal naar wens. Mijn oude duiven vliegen ondanks het veldpikken prijs aan 50 %, maar bij de jaarlingen raak ik amper aan 30 %. Morgen , 2 mei, vliegen ze voor 't eerst "verder dan Parijs". Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen: