zondag 29 maart 2009

Quievrain of Momignies....toch weer dezelfde namen !

De laatste zondag van maart is traditioneel de echte start voor de vitessers. Voor de meeste liefhebbers van ons verbond is het de eerste keer dat ze op Momignies spelen. Maar wat zien we ? Of het nu Quievrain is of Momignies, de namen bovenaan de uitslag blijven ongeveer dezelfden. Wat het meeste opvalt is dat de mensen van Ramsel, die vorig jaar terecht steen en been klaagden, nu het beste voor de dag komen. Misschien heeft het feit dat ze in 2008 ook wel al eens mee speelden op de oostenlijn, daar toch wel iets mee te maken. Feit is dat bij de 10 eerste oude duiven er van alle vijf de lokalen minstens eentje is geklasseerd....een goede spreiding zou ik zo zeggen.
Wat De Snelle Vlucht Houtvenne betreft zien we dat het vooral Ludo Verrycken is die de goede lijn van vorig jaar doortrekt. Met een 10de,12de en 18de prijs van 239 oude duiven (en slechts 4 mee !!), en met 5/11 bij de 381 jaarlingen, heeft de Ludo de start niet gemist.
Op eigen hok heeft "de Bokser" het laten afweten. Met 1/4 kan ik niet erg tevreden zijn al was de prestatie van mijnen "Hans" (65ste) toch wel een verrassing. Mij leek hij het minst in orde van mijn 4 oude duiven : ik krijg hem niet "rond" zoals ik zou willen...hij voelt steeds te plat aan. Afwachten maar.
Nog een mededeling: op 12 april - Pasen - spelen we met de 1ste getekenden voor een paasei .Die dag is het ook voor het eerst Soissons, zodat we 4 prijzen hebben te verdelen. Er kan slechts 1 prijs per liefhebber worden gewonnen. Eerste winnaar is de eerste 1ste getekende Momignies oude. Tweede winnaar is de eerste 1ste getekende Momignies jaarduiven of indien het dezelfde winnaar is als bij de oude duiven,de tweede 1ste getekende. Derde en vierde winnaar zijn de eerstgetekende bij respectievelijk oude Soissons en jaarlingen Soissons en dit met dezelfde "opvolgers" voorwaarden.

Geen opmerkingen: