zondag 22 maart 2009

Oost-West....middenlijn best ????

De voorbije week heeft mijn hoop op succes vanuit de lossingsplaatsen op de middenlijn, een flinke deuk gekregen. Omdat we Fleurus,Momignies en Soissons gaan spelen, dacht ik dat het misschien wel best was om de duiven ook van uit die richting op te leren: Gelrode, Wezemaal, Holsbeek...de duiven kwamen flink naar huis. Daarna ben ik 2 keer voorbij Leuven gereden. Woensdag loste ik om 14u00 in St.Joris Weert: 4 oude en 9 jaarlingen. Moeizaam kwamen ze een voor een thuis maar 's avonds waren er nog 5 jaarduiven te kort op het hok. De volgende morgen waren ze voor 9u30 allemaal present. Accident de parcours ? Nee, hoor ! Vrijdagmorgen terug op pad met de jaarmannen: 12 late jongen van de Wim en mijn 9 jaarlingen. Los om 11u10 in Egenhoven, net voorbij Leuven. Opnieuw alles behalve een succes: bij de Wim 's avonds nog 4 tekort, bij mij nog 2.
Het lijkt voor (mijn) jaarduiven toch niet zo makkelijk om het nieuwe spoor te vinden. Het zijn natuurlijk niet allemaal kampioenduiven, maar zo'n grote problemen op oefenvluchtjes van 25 à 30 km had ik toch niet verwacht en ook nooit meegemaakt.
Gisterenavond heb ik dan ook enkel mijn oude duiven meegegeven naar Fleurus. Had ik vooral mijne "Rambo" verwacht, dan was het toch "de Bokser" die eerste arriveerde. Omdat ik moest werken vandaag (zeker winst) had ik mijn duiven maar voor port in de korf gezet. Omdat mijn kaske instak kon ik uittellen dat mijn duif ongeveer 1129 m deed,wat goed zou geweest zijn voor de 3de plaats. De 3 anderen waren (2 veel) te laat. Volgende week zitten ze 10 dagen los en zou er normaal gesproken wat meer vuur moeten inzitten...we zullen zien . Bij de jaarduiven was het Jules Vleminx die de eer van De Snelle Vlucht hoog hield met een 8ste plaats van 360 duiven en een 3/5. Mijn jaarlingen zitten pas van zaterdagavond los...met die mannen ga ik nog wat geduld oefenen, de bedoeling is om ze halve fond te laten vliegen...als dat maar goed komt !

Dirk

Geen opmerkingen: