dinsdag 27 januari 2009

't Zijn vlugge...

't Gaat inderdaad weer snel....vandaag hebben we de jonge duiven gestempeld en een groen plastic knijpringetje aangedaan (onthouden....groen ringske kan van den Dirk zijn). Daarna hebben we voor 't eerst de spoetnik opengezet en ja hoor,...'t zijn vlugge. Binnen de kortste keren zaten er al een stuk of 8 op 't dak en begonnen er al enkele van de ene plank naar de andere te fladderen.
Vorige week heb ik mijn duif van de bon van Paul Van den Brande opgehaald,ik heb mogen kiezen en ik heb er toch wel ne zoon van zijne goeie zwarte uitgekozen.....toeval of een goed voorteken....zijne naam heeft hij al...mijne Pol ! Als ik die niet kwijtraak en als het spreekwoord "den appel valt niet ver van den boom" klopt, dan staan er mij nog mooie uitslagen te wachten.
De Wim is bij mij ook zijne gekochte bon komen verzilveren. Hij is vertrokken met een broer van mijne Strik. Ouders van deze duiven zijn mijne Luc(van Verschoren uit Schriek) en ons Yvette(van Ivo Luyten). De Strik vloog vorig jaar 6 x 1/10 vanuit Noyon, waarvan 5 x na elkaar. Voor even mooie prestaties van den 364-09 wil de Wim (en ik ook) waarschijnlijk wel tekenen... .
Morgen ,woensdag 28 januari, is 't bestuursvergadering..."of ik ook even wilde langskomen",werd mij gevraagd,"'t wordt tijd voor wat verjonging bij 't bestuur",hoor ik langs alle kanten. Wel, indien er nog enkele "jonge mannen"(Eric,Kurt,Ivo,Fons,Jos,Pascal,Geert,...) mee de handen in elkaar willen slaan, dan ga ik zeker meedoen. Met een steeds groeiend leden-aantal moeten we zorgen dat De Snelle Vlucht Houtvenne probeert om de duivensport in ons dorp nieuw leven in te blazen.Dus, Eric, Kurt en alle anderen.... kom maar af,hé ,om 20u00 (denk ik) bij Hortense .ERROR !! 19u00 !!!
Tot morgen ?!?!?

Geen opmerkingen: