vrijdag 2 januari 2009

2009.....hoop doet leven !

Wordt "den 341" mijne nieuwe kampioen ? Het is alvast mijn eerst geringde jonge duif van 2009 en ik kan al zien dat het een "moortje" wordt. De ouders zijn een nieuw samengesteld gezin, wat tegenwoordig als heel normaal wordt beschouwd.Vader is denIvo (van Ivo Luyten) en moeder is Moortje,dochter van mijne Oude Gaspercic. Op het weduwnaarshok heb ik ook nog mijne Gaspercic (zoon van de Oude en nestbroer van Moortje- zie blog van 19 mei) gekoppeld met een dochter-Spikkel- van den Ivo. De jongen 2008 uit dat koppel deden het vorig jaar niet onaardig en ga ik dit jaar uitproberen op de Halve Fond. Zowel weduwnaar Bleke 61 als zijn (nest)Zus (Bleke) 62 kunnen nu hun kunnen tonen op de "vluchten verder dan Parijs" !
Wat de winterkweek betreft....ik ben heel tevreden over de weduwnaars (23 jongen van 13 koppels) maar bij de kwekers is het wat fout gelopen: 1 koppel zonder eieren, 4 eieren kapot en nog 2 slechte eieren...resultaat: slechts 10 jongen van 9 koppels. Geen getreur echter...er zijn ergere dingen in 't leven.Daarenboven neem ik nog 6 ringen mee voor de vader van collega Jerome, kweker van de vader(vandaar Jerome) van mijne Francis.Ook de ouders van mijn Germaine (4x na elkaar per tien op Noyon,coeff. 16.34 over de 4 vluchten) hebben langs beide zijden Arsene-Lamote-uit-Zedelgem-bloed in de aderen.
Al bij al zal ik een kleine 40 vroege jongen hebben ,zoveel heb ik er nog nooit gehad.Na in 2005 een nieuwe start te hebben genomen, is het ieder jaar al wat beter gegaan....ook in dit nieuwe jaar verwachten we weer wat verbetering.
Zoals ge kunt horen....2009....hoop doet leven !

Geen opmerkingen: