donderdag 20 augustus 2009

Enkele dagen weg....de batterijen worden weer opgeladen !

Zaterdag 22 augustus vertrekken we voor de 2de keer in één week naar Frankrijk. Na de -wat mij betreft- heel goed geslaagde uitstap naar Parijs, gaan we nu met een heel wat kleiner gezelschap naar zuidwest Frankrijk : Saint Jean de Luz in Frans Baskenland. In die streek zijn de bekendste lossingsplaatsen Biarritz, San Sebastian, Irun,... .
Op onze jaarlijkse vakantie hebben we steeds mijn broer Jan - de kok - mee en de laatste jaren ook onze overburen Maria en Marcel (respectievelijk 76 en 78 jaar !!!) .Onder het motto "hoe meer zielen, hoe meer vreugde", blijkt dat al die jaren voortreffelijk te lukken en daarom - en ook omdat de groepsuitstap naar Parijs zo fantastisch is verlopen - speel ik ook al enige tijd met het idee om eens te proberen een reisje voor enkele dagen te organiseren voor de geïnteresseerde duivenliefhebbers van onze bond.
Omdat ik zelf natuurlijk ook rekening moet/wil houden met het duivenseizoen, zijn er natuurlijk niet zoveel periodes in het jaar dat men het hele duiven gebeuren zomaar kan achterlaten. Gerrie en ik hebben daarom half november uitgekozen om - net voor het kweekseizoen (van de duiven !!!) - er toch nog eens enkele daagjes op uit te trekken richting Zuid-Frankrijk, meer bepaald naar Montpellier. We vertrekken op 10 november en we komen terug op 14 november. Indien er iemand interesse moest hebben om mee te gaan, laat maar wat weten zodat we kunnen bekijken wat de mogelijkheden en de prijzen zijn. Omdat de reserveringperiode voor de TGV al open is, zou ik ten laatste op 6 september de mogelijke kandidaten willen kennen, zodat de treinreis (natuurlijk met de trein !!!) kan geboekt worden.
Zo, voor iedereen nog een prettige einde-zomervakantie en tot binnenkort !

Nick, Gerrie en Dirk

Geen opmerkingen: