zondag 5 april 2009

De ene week is de andere niet...

Nadat mijn oude duiven me vorige week flink in de steek lieten, had ik deze week mijn verwachtingen niet te hoog gesteld. De jaarlingen, voor het eerst mee, trainden de voorbije dagen beter dan de oude duiven en lieten de hoop weer opflakkeren. Woensdag hadden ze voor 't eerst Fleurus gevlogen, en mijne "Jan" en mijnen "Dikke Vale" waren toen best wel op tijd thuis. De "Jan" was mijn inziens best in de haak en die werd dus eerste getekende. Omdat den "Dikke" meer omwille van zijn zus-"Strik"-dan om zijn eigen prestaties is mogen overwinteren, kreeg niet hij de 2de plaats op de getekenden-lijst, maar gokte ik maar op ouwe getrouwe "Francis".
Bij de oude duiven wisselde ik ook nr.2 en 3 van vorige week: den "Hans" -als enige prijsvlieger van vorige week- moest samen met de "Bokser" punten behalen voor de eerste manche van De Snelheidsmarathon.
Resultaat: 3/4 (23,25 en 64) bij de 490 oude duiven met den "Hans" als enige misser, en 1/8 bij de jaarlingen met de "Dikke" op plaats 35 van 685 duiven : van enige kennis ter zake gesproken.... .
Globaal genomen komen we met ons lokaal beter voor de dag als vorige week,mede door de 5/10 van Edwin Verstappen en de 5/8 van Paul Van den Brande bij de jaarlingen. Als we nu ook nog wat meer in de kop van de uitslag geraken zal de slechte start van de voorbije weken vlug vergeten zijn.
Wat de Snelheidsmarathon betreft: voorlopig aan de leiding : Jos Baeten, de enige die 1&2 pakt bij de oude duiven. Op 19 april spelen we met de jaarlingen op Momignies voor de 2de etappe.

Geen opmerkingen: